SE |
ST
Schriftelijke toets
|
1 |
Literatuur/Lezen
Literatuurgeschiedenis: De Middeleeuwen tot de Renaissance
Literaire ontwikkeling : Les Misérables + eigen gekozen roman.
|
Tijdens de les |
E |
60 min.
|
Ja |
1,00 |
5,00 % |
SE |
MO
Mondelinge toets
|
2 |
Gespreksvaardigheid
Spreken : een presentatie houden over een kunstwerk, een produkt, een feestdag, een personnage;
Gesprek voeren : over familie, hobbies, school en werk, woonplaats, huis, ...
|
Tijdens de les |
C |
15 min.
|
Ja |
1,00 |
10,00 % |
SE |
ST
Schriftelijke toets
|
3 |
Leesvaardigheid
De leerlingen kunnen:
- aangeven welke informatie relevant is, gegeven een vaststaande behoefte;
-de hoofdgedachte van een tekst( gedeelte ) aangeven;
-de betekenis van belangrijke elementen van een tekst aangeven;
-relaties tussen delen van een tekst aangeven.
Tekstsoorten; MC-vragen; openvragen; ...
|
Toetsweek juni |
A |
90 min.
|
Ja |
1,00 |
10,00 % |
SE |
ST
Schriftelijke toets
|
4 |
Kijk-en luistervaardigheid
De leerlingen kunnen :
– aangeven welke informatie relevant is, gegeven een
vaststaande behoefte;
– de hoofdgedachte van een tekst aangeven;
– de betekenis van belangrijke elementen van een tekst aangeven;
– conclusies trekken met betrekking tot intenties, opvattingen en gevoelens van de
spreker(s);
– anticiperen op het meest waarschijnlijke vervolg van een gesprek;
– aantekeningen maken als strategie om een tekst aan te pakken.
Citotoets met multiple choicevragen bestaande uit audio en een videodeel.
Voor dyslectische leerlingen is een dyslexieversie beschikbaar.
|
Tijdens de les |
B |
60 min.
|
Nee |
1,00 |
5,00 % |
VGT |
ST
Schriftelijke toets
|
|
Kennistoetsen
Chapitres 1, 2, 4, et 5
|
Diverse data/tijdens de les |
C/D |
45 min.
|
n.v.t |
1,00 |
0,00 % |
VGT |
ST
Schriftelijke toets
|
|
Schrijfvaardigheid
Taalvaardigheden:
- adequaat reageren in schriftelijke contacten met doeltaalgebruikers;
-informatie vragen en verstrekken
- Informele brieven en e-mails
|
Tijdens de les |
D |
60 min.
|
n.v.t |
1,00 |
0,00 % |
VGT |
ST
Schriftelijke toets
|
|
Woordenschat
Woordenschat/ structuur van een tekst/ examenidioom/ signaalwoorden
|
Diverse data/tijdens de les |
A/B/C/D |
15 min.
|
n.v.t |
1,00 |
0,00 % |