Type | Soort | SE num. | Omschrijving/Titel | Afnamemoment | Domeinen | Toetsduur | Herkansbaar | Weging overgang | Weging SE |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HD | ST Schriftelijke toets | Leesdossier Twee literaire werken moeten worden gelezen. Leesopdrachten + leesverslag | Eind maart | A/C/D/E | n.v.t | n.v.t | n.v.t | 0,00 % | |
VGT | ST Schriftelijke toets | Kennistoetsen Na elk hoofdstuk een kennistoets - vocabulaire - grammatica - schrijfvaardigheid - leesvaardigheid | Diverse data/tijdens de les | A/B/C/D | 45 min. | Nee | 1,00 | 0,00 % | |
VGT | ST Schriftelijke toets | Kijk- en luistervaardigheid De leerlingen kunnen : – aangeven welke informatie relevant is, gegeven een vaststaande behoefte; – de hoofdgedachte van een tekst aangeven; – de betekenis van belangrijke elementen van een tekst aangeven; – conclusies trekken met betrekking tot intenties, opvattingen en gevoelens van de spreker(s); – anticiperen op het meest waarschijnlijke vervolg van een gesprek; – aantekeningen maken als strategie om een tekst aan te pakken. Citotoets met multiple choice-vragen bestaande uit audio en een videodeel. Voor dyslectische leerlingen is een dyslexieversie beschikbaar. | Diverse data/tijdens de les | B | 60 min. | Nee | 1,00 | 0,00 % | |
VGT | ST Schriftelijke toets | Gespreksvaardigheid Spreken : een presentatie houden over een kunstwerk, een produkt, een feestdag, een personnage; Gesprek voeren : over familie, hobbies, school en werk, woonplaats, huis, ... | Tijdens de les | C | 15 min. | Ja | 1,00 | 0,00 % | |
VGT | ST Schriftelijke toets | Schrijfvaardigheid Informele correspondentie : brief en e-mail | Toetsweek juni | D | 60 min. | Ja | 1,00 | 0,00 % | |
VGT | ST Schriftelijke toets | Leesvaardigheid Hoofdgedachte vaan eeen tekst aangeven; aangeven welke informatie relevant is; relaties tussen delen van een tekst aangeven; betekenis van belangrijke elementen van een tekst aangeven; conclusies trekken met betrekking tot intenties, opvattingen en gevoelens van de auteur. | Toetsweek januari | A | 60 min. | Ja | 1,00 | 0,00 % |
Type | Soort | SE num. | Omschrijving/Titel | Afnamemoment | Domeinen | Toetsduur | Herkansbaar | Weging overgang | Weging SE |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HD | ST Schriftelijke toets | Leesdossier Twee literaire werken: Leesopdrachten + leesverslag | Eind trimester 2 inleveren | A/C/D/E | n.v.t | n.v.t | n.v.t | 0,00 % | |
SE | ST Schriftelijke toets | 1 | Literatuurgeschiedenis Het classicisme t/m de romantiek WIJZIGING, ZIE ERRATUM | Toetsweek november | E | 60 min. | Nee | 1,00 | 10,00 % |
SE | ST Schriftelijke toets | 2 | Schrijfvaardigheid Formele brief/ mails/forumberichen | Toetsweek januari | D | 90 min. | Ja | 1,00 | 10,00 % |
SE | ST Schriftelijke toets | 3 | Kijk- en luistervaardigheid In de les wordt geoefend met kijk- en luistervaardigheden. Er wordt een Citotoets afgenomen. | April, tijdens de les | B | 60 min. | Nee | 1,00 | 10,00 % |
SE | ST Schriftelijke toets | 4 | Spreekvaardigheid Exposé ( presentatie ) | Trimester 3, tijdens de les | C | 15 min. | Nee | 1,00 | 10,00 % |
SE | ST Schriftelijke toets | 5 | Woordenschat Vocabulaire/Examenidiooms/Signaalwoorden/ grammatica | Diverse data/tijdens de les | A/B/C/D | 15 min. | Nee | 1,00 | 5,00 % |
VGT | ST Schriftelijke toets | Kennistoetsen/leesvaardigheid Grandes Lignes :Hoofdstuk 1 en 2 Leestrategieeen worden geoefend | Diverse data/tijdens de les | A/B/C/D | 45 min. | Nee | 1,00 | 0,00 % |
Type | Soort | SE num. | Omschrijving/Titel | Afnamemoment | Domeinen | Toetsduur | Herkansbaar | Weging overgang | Weging SE |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HD | ST Schriftelijke toets | Leesdossier Twee literaire werken : - Les Jeux sont faits ( Jean Paul Sartre ) - Stupeur et Tremblements ( Amélie Nothomb ) of 1 eigen gekozen Franse roman | Eind maart 2024 | A/C/E | n.v.t | n.v.t | n.v.t | 0,00 % | |
SE | ST Schriftelijke toets | 10 | Woordenschat Examenidiooms/Signaalwoorden | diverse data/tijdens de les | A/B/C/D | 15 min. | Nee | n.v.t | 5,00 % |
SE | ST Schriftelijke toets | 6 | Literatuurgeschiedenis - Belle époque - Dadaisme -Surréalisme - le Théatre de l'Absurde - L'Existentialisme - La Francophonie littéraire | Toetsweek 1 | E | 60 min. | Nee | n.v.t | 5,00 % |
SE | ST Schriftelijke toets | 7 | Schrijfvaardigheid Formele brief/ dissertation ( schriftelijk betoog ) | Toetsweek 2 | D | 120 min. | Ja | n.v.t | 15,00 % |
SE | ST Schriftelijke toets | 8 | Kijk-en luistervaardigheid In de les wordt geoefend met kijk- en luistervaardigheden. Er wordt een Citotoets afgenomen. | Maart 2024, tijdens de les | B | 60 min. | Nee | n.v.t | 15,00 % |
SE | ST Schriftelijke toets | 9 | Gespreksvaardigheid Gesprek voeren over 3 zelfgekozen Franse artikelen en over onderwerpen als : jezelf, familie, onderwijs en beroep; vrije tijd en ontspanning; toekomst, vakantie en andere in de les behandelde onderwerpen. Herkansing alleen mogelijk met 3 nieuwe artikelen. | Toetsweek 3 | C | 20 min. | Ja | n.v.t | 15,00 % |